09170684471

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه شماه تماس خود را وارد کنید.

مراكز خرید در قشم

مراكز خرید در قشم : جزیره قشم، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران است. این جزیره علاوه بر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، دارای مراکز خرید متعددی نیز است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در ادامه این مقاله از قشم۲۵  درباره مراكز خرید در قشم بیشتر بخوانید…

انواع مراكز خرید در قشم

مراکز خرید در قشم را می‌توان به دو دستهٔ سنتی و مدرن تقسیم کرد.

بازارهای سنتی قشم

بازارهای سنتی قشم ، محلی برای خرید سوغاتی‌های این جزیره و محصولات محلی هستند. از جمله بازارهای سنتی قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار قشم: بازار قشم یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سنتی در ایران است. این بازار در مرکز شهر قشم واقع شده است و دارای انواع فروشگاه‌های پوشاک، لوازم خانگی، و مواد غذایی است.
  • بازار پردیس قشمبازار پردیس یکی از نام‌های آشنا در میان بازارهای بی‌شمار جزیره قشم است. این بازار روبروی مرکز خرید ستاره واقع شده است و به اجناس خوب و قیمت مناسبی که دارد به شهرت رسیده است. بازار پردیس 4 طبقه دارد که دو طبقه پایینی آن مرکز تجاری و دو طبقه بالایی آن نیز رستوران و هتل است. البته در طبقه همکف بازار پردیس نیز یک کافی شاپ عالی برای رفع خستگی وجود دارد. بازار پردیس 148 غرفه دارد که این غرفه‌ها را پوشاک، لوازم تزئینی، لوازم برقی، لوازم بهداشتی و آرایشی، اکسسوری بانوان و آقایون و… در بر می‌گیرد. این بازار دسترسی خوبی دارد و با اجناس متنوع خود همیشه مملو از مسافران و گردشگران است.
  • بازار قدیم قشم:بازار قدیم قشم در سال 1290 شمسی تأسیس شده است که تا به امروز توانسته حالت قدیمی و سنتی خودش را حفظ کند. این بازار دارای چندین درب ورودی است و مسافران و گردشگران به راحتی می توانند در این بازار تردد کنند. بازار قدیمی از چندین کوچه و پس‌کوچه، راهروها و دالان‌های روباز و در برخی جاها مسقف ساخته شده است.بازار دارای حدود 1000 غرفه است. کالاهای عرضه شده در این بازار شامل انواع پوشاک، لوازم برقی، آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، کیف و کفش، چرم، طلا، انواع پارچه‌های ساده و محلی، روتختی،  ملحفه وکالاهای دیگر است. در این بازار می‌توانید کالاهای موردنظر خود را به‌صورت عمده و جزئی خریداری کنید. بازار سنتی قشم به قطب اصلی تجارت در جزیره قشم بدل شده است.بازار قدیم و سنتی قشم را می‌توان از جمله بازارهای قدیمی در آسیا و خاورمیانه دانست. این بازار یکی از مشهورترین مراكز خرید در قشم است و اگر دنبال خریدی ارزان‌قیمت باکیفیت مناسب هستید حتماً سری به این بازار بزنید.

    از ویژگی بارز این بازار نزدیکی آن به اسکله است که می‌توانید قبل و بعد از خرید ساحل زیبای خلیج‌فارس را ببینید و از زیبایی‌اش لذت ببرید.

بازارهای مدرن قشم

بازارهای مدرن قشم یا پاساژهای قشم ، محلی برای خرید انواع کالاهای خارجی و برندهای معروف هستند. از جمله بازارهای مدرن قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیتی سنتر قشم : یکی از بهترین مراکز خرید قشم، مجتمع تجاری سیتی است. این مجتمع تجاری از سری مراکز خرید لوکس قشم محسوب می‌شود که دارای اجناس مدرن و شیکی است. مجتمع تجاری سیتی سنتر 2 شعبه دارد که شعبه دو آن لاکچری‌تر است. مساحت شعبه یک مرکز خرید سیتی سنتر 125000 متر مربع و مساحت شعبه دوم آن 3400 متر است. در این مرکز خرید غول پیکر بیش از 2000 واحد تجاری در زمینه‌های متفاوت پوشاک در همه سنین، لوازم خانگی و برقی، آرایشی و بهداشتی، ورزشی، زیورآلات و خوراکی و… فعالیت دارند. طبقه سوم این مجتمع تجاری لوکس نیز دارای شهربازی، رستوران، کافی شاپ، بولینگ، بیلیارد، سینما و… است.
  • مرکز خرید ستاره قشم

    پاساژ ستاره قشم بهترین محل برای کسانی است که می‌خواهند هم خرید کنند و هم از مراکز تفریحی استفاده نمایند. این بازار بسیار محبوب بوده و یک بازار بین‌المللی با اجناس متنوع با کیفیت و با قیمت مناسب محسوب می‌شود. بازار ستاره قشم حدودا 3 هزار متر مربع مساحت داشته و دارای 641 واحد تجاری در 3 طبقه خود است.

این مرکز خرید از سال 1376 آغاز به کار نمود و به جز واحدهای تجاری و فروشگاهی، دارای رستوران و کافی شاپ نیز است. از مراکز تفریحی این بازار می‌توان به موزه حیوانات تاکسیدرمی ، سالن بازی‌های کامپیوتری و سالن بیلیارد اشاره کرد.

در بازار ستاره قشم محصولات متنوعی ارائه می‌شوند اما لوازم خانگی، لوازم برقی، عطر و ادکلن از تنوع و گستردگی بیشتری در بین فروشگاه‌های این مرکز خرید برخوردارند.

در شاخه لوازم آرایشی و بهداشتی نمایندگی‌های آرکانسیل، کلیون و نیوآ و در شاخه لوازم برقی نمایندگی‌های تفال، فیلیپس، جی وی سی، سونی، ال جی و سامسونگ در این بازار فعالیت دارند. در درب ورودی بازار بین‌المللی ستاره سه دستگاه خودپرداز از بانک‌های سپه، صادرات و ملی قرار دارند.

همچنین جالب است بدانید این بازار پنج درب خروجی دارد که هر یک به یک خیابان در قشم منتهی می‌شوند. بنابراین بازدید کنندگان با توجه به مقصد بعدی خود می‌توانند از یکی از این درب‌ها خارج شوند.

  • بازار دو دلفین قشم

بازار دو دلفین در دو طبقه تقریبا یکی از محبوب ترین بازارهای درگهان است که در طبقه اول آن می‌توانید انواع کالاهایی نظیر کیف و کفش، بدلیجات، پوشاک، شال و روسری و … را بیابید و آن‌ها را هم به صورت عمده و هم تک‌فروشی تهیه کنید. در طبقه دوم بیشتر عمده‌فروشی‌های پوشاک وجود دارند. در این مجتمع امکاناتی نظیر پله برقی، تهویه مطبوع، رستوران، فست فود و نیمکت‌هایی برای نشستن و استراحت وجود دارد.

نکاتی برای خرید در بازارهای خرید قشم

اگر قصد خرید در بازارهای قشم را دارید، بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • با قیمت‌ها آشنا شوید: قبل از خرید، از قیمت‌های کالاهای مورد نظر خود آگاه شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا از پرداخت قیمت‌های بالا جلوگیری کنید.
  • از چانه زدن نترسید: در بازارهای سنتی قشم، چانه زدن امری طبیعی است. بنابراین، از چانه زدن برای کاهش قیمت کالاها نترسید.
  • با کیفیت کالاها آشنا شوید: قبل از خرید، از کیفیت کالاهای مورد نظر خود مطمئن شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا از خرید کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری کنید.

از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به قشم می‌توان به خرید از مراکز خرید ، پاساژها و بازارهای این جزیره اشاره کرد. جزیره قشم بازارهای معروفی دارد که هر مسافری باید از آن‌ها بازدید کند. در بازارها و مراکز خرید این جزیره محصولات متنوعی با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شوند که نباید آن‌ها را از دست بدهید. بازارهای قشم عموما به ارزان بودن معروف هستند. برای قشم گردی با ما در تماس باشیذ.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *